elo my frenz..

Luv u

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 30 Jun 2011

~(^_^)~

Isnin, 27 Jun 2011

~aisHiteRu(*_^)~


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu
Sesuatu yang sangat sulit tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang ku berfikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rinduku pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
berkat ketulusan a a ai aishiteru


Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiran ku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rinduku pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
berkat ketulusan a a a aishiteru


Saat ku sendiri pikiran melayang terbang
Prasan resah gelisah jalani kenyataan hidup tanpa gairah o u oo
Lupakan segala obsesi dan abmbisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu padaku
Kumohon kau kembali

kimiga kumo kumii tenmo
kinoho boy ga shino ga ruta a
Shineteruyo shineteruyooo

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau riduku pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
berkat ketulusan a a a aishiteru

wo wo wo
wo wo wo a a ai aishiteru

Sabtu, 25 Jun 2011

~KeinDaHaN~

 hai...kali nie saya nak tayang huruf2 besar gedabak yang ader kat Negeri Pahang nie..memang cantik, menarik n tertarik saya melihatnyer..saya rasa negeri lain mungkin xder kot yg cenggini...hikhikhik

ha..yang nie lau korang nak baca jangan gunekan bahasa baku,nant lain plak maknenyer..kena eja gune bahasa pasar..BE+RA=BERE....nie la daerah di mana terletaknyer kampung saya...

 Yang nie plak Daerah Kuantan iaitu Ibu Negeri Pahang...lau korang masuk kuantan lalu depan hospital Tengku Ampuan Afzan,korang mest akan nampak benda alah nie kat seberang sungai...cantik beb...

 Yang nie plak ader kat bandar Temerloh atau dikenali sebagai Bandar ikan Patin...sedap ikan patin gulai tempoyak...

ha..nie plak ader kat Daerah Pekan..nape kaler kuning ek??sebab Pekan nie merupakan bandar diraja Negeri Pahang..sebab tu kaler kuning....

lau korang nak tau,sume huruf2 besar nie dorg pasang kat tepi sungai pahang..kaler sungai memang lain2..biasalah..ader kuala sungai,hulu sungai..ape2 pun,Pahang memang best..skrg nie msh mencari lagi yg Daerah lain plak...
 

Khamis, 23 Jun 2011

~SaKit KepaLa & MigRaiN~

KadaNg2 kita selalu rasa sakit kepala kan..tapi x semua sakit kepala tu dipanggil migrain..lau setakat sakit kepala biasa2 tu ok la,telan panadol dh ok..lau sakit pown 1 kepala..tapi lau migrain,kita akan rasa sakit kepala pada sebelah bahagian kepala saja..lau sy kena migrain selalunyer kepala sebelah kanan yg selalu sakit..
jom kiter usha2 ckit,ape punca migrain nie...Dalam kes normal, antara sebab-sebab migraine adalah:
  • alahan kepada sesuatu
  • cahaya yang cerah, bunyi bising dan bau tertentu
  • tekanan fizikal atau emosi
  • perubahan dalam waktu tidur
  • merokok atau terhidu asap rokok
  • tak makan
  • alkohol
  • haid
  • makanan yang ada MSG (contoh: aji-no-moto)
  • pening kepala
  • makanan lain seperti chocolate
  • cuaca
hari tu dah g cek gak kat doktor,nape saya asyik migrain jek...doktor ckp,mgkin sebab tekanan kerja kot..ye la kan,tugas kita sebagai cikgu zmn sekarang nie sgt2 mencabar..nk wat keje lg,mengajar lagi,nk mengadap perangai budak yg mcm2..memang sakit kepala...selain tu gak,doktor ader cakap,sy mungkin migrain disebabkan mata saya..sebab dokt cakap saya nie rabun..cek mata mmg sah ler saya nie rabun ckit(ckit je tau hikhikhik) sbb tu la saya selalu migrain..terutama mata sebelah kanan..dokt syorkan saya bt cermin mata..cermin mata sy dh bt tapi jarang pakai..x bez la,rs serabut jek..mcm ader sesuatu yg menghalang kat mata..tp bila dh sakit kepala,baru la saya pakai cermin mata tu..lau x sakit,sy wat x th jek hehhehehe...

Isnin, 20 Jun 2011

~BerPisaH jua aKHiRnya~

tak sangka kan...akhirnyer berpisah jua...sudah hampir 5 tahun kita bersama..banyak kenangan kt bersama yang x mungkin ku lupakan...dikau yang ku panggil NamRo,akhirnyer terpaksa ku tinggalkan jua..bukan niatku utk berpisah denganmu,tetapi aku terpaksa...aku sedaR,byk sekali jasamu yg tak mungkin ku lupakan..sepanjang 5 tahun ni,dikau setia menemaniku ke tempat kerja,berjalan2,shoping2,makan angin..mmg banyak jasamu kpdku...
memang terasa sayang untuk melepaskan mu..ini kerana dirimu telah ku make up cantek2..ku pakaikan sportrim cntik saiz 13,ku berikan wajah baru di bumper depanmu membuatkan siapa shj yg melihatmu pasti akn menoleh dua kali,ku pakaikan skirt labuh ,exzos yg power,system sound yg menarik n gempak serta pemain cd yg best...selain itu,ku ketatkan sistem kawalan keselamatan utkmu dengan memasang alarm Takasimaya...lau sesape ader niat nk merampas dikau dariku pasti xkan berhasil..telah banyak jugak diri ini menghabiskan masa,tenaga dan wang ringgit utk dirimu..tetapi ape kan daya...berpisah jua akhirnyer...
ku relakan pemergianmu wahai NamRo ku..semoga dikau memperoleh tuan yg lg bagus dr diri ini...

*NamRo KHanChiLLcYuNK yang ku lepaskan..NamRo ViOscHintA akn muncul hikhikhik*

Ahad, 19 Jun 2011

~~~eMo~~~



I smile to hide the hurt..
I laugh to chase away the tears..
But if you look into my eyes, you will see all my pain hidden there..

Sabtu, 18 Jun 2011

~SeLamaT haRi Bapa~

Selamat hari bapa utk ayah saya A Daud a/k Pak Hitam..

Jumaat, 17 Jun 2011

~KuRsus+KenangaN~


KuRsus+KeNaNgaN??
start dari 14-17 Jun saya berkursus di Kuantan..di Bhgn Teknologi Pendidikan Negeri(BTPN) a.k.a Pusat Sumber Negeri Pahang(PSPN) Beserah kuantan..nape saya tulis n3 kursus+kenangan??ha..nie sebab dulu ms zaman2 mjadi guru pelatih,saya dh pernah berkursus kat cni..ms tu kursus Jurulatih Bola Jaring..skrng nie dtg lg kat cni..tu yang tetiba teringat kenangan lama...
nie la first time sy ikut kursus yg lama..selalunyer kursus 3 hari 2 malam je tp kali nie 4 hari 3 malam..lama giler..kalau x mantap lagi tak tau la saya kan..hikhikhik memandangkan masa kursus lama,sempat gak ktorg berjalan2..lgpun saya g kursus nie x naik bas yg disediakan..sy g ngan kawan saya c kak ayu jusoh..dia bwk kete..bl jalan2 tu tetiba ternampak la 1 signboard tu,masih lg tulis jalan ke Maktab Perguruan Tengku Ampuan Afzan..maktab afzan yang lama ditinggalkan yg terletak di Semambu..adoyaiii..teringat zaman semester 1 kat ctu..tahun 2002..yg pelik,nape la dorg x padam betul2 signboard tu..boleh mengelirukan bg org yg x th..ciannn...
yg pasti..KUANTAN...mish u so much la..byk kenangan zaman maktab(sem 1) kat cni...

Khamis, 16 Jun 2011

~~~eMo~~~


CINTA datang dan pergi..sungguh indah tika ia hadir dihati ini tetapi sangat sakit bila ia pergi..lebih2 lagi bila ia pergi disaat kita sedang bahagia..cinta itu sungguh unik..kadang ia datang kembali setelah ia pergi..dan kadang ia hadir dengan seseorang yang lebih indah..tika ia hadir, hargailah cinta itu seadanya..bergembiralah selalu ;)
~ ♥

Selasa, 14 Jun 2011

~saaT TeraKHir~

jom layan lagu ST 12 nie..sedap plak bila dengar lagu nie...


Saat TeraKHir

tak pernah terpikir olehku
tak sedikit pun ku menyangka
kau akan pergi tinggalkan ku sendiri
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
begitu sulit ku menyangkal
begitu sakit ku rasakan
kau akan pergi tinggalkan ku sendiri
* di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan
kasih sayang kamu begitu dalam
sungguh ku tak sanggup ini terjadi
karna ku sangat cinta
** ini lah saat terakhirku melihat kamu
jatuh air mataku menangis pilu
hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih
satu jam saja ku telah bisa
cintai kamu kamu kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup
satu jam saja ku telah bisa
sayangi kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup
di nantiku
repeat **
satu jam saja ku telah bisa
cintai kamu kamu kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup
satu jam saja ku telah bisa
sayangi kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup

Ahad, 12 Jun 2011

~xtvt cuTi SeKoLaH~

cuti sekolah pertengahan tahun selama 16 hari...ape yg saya buat ek????
uuuiiikkkssss....bz giler beb...bz berjalan je la kejenyer hakhakhak...paling banyak sekali saya berjalan ke muadzam shah lor...sbb cuti sekolah nie kan spt yg saya pernah tulis lam N3 yg lepas2,saya ader big projek..baeekkk punyerrr(mcm dafi plak kikiki)..sy g umah adik saya..ingatkan leh setel ms cuti tu tp x sangka plak leh ader mslh..dah nak naik sekolah baru setel 50%..tinggal lagi 50% terpaksa la srh adk saya setelkan projek tu..harap sumenyer akn bjalan lancar..
masa cuti sekolah tu jugak saya dapat tingkatkan bahasa semai saya..nie sume sebab ank buah saya(ank sepupu) dari perak balik bercuti kat kg kat umah busu..dorang asyik dok cakap bahasa semai jek..lau si abg nyer ok lagi,byk ckp melayu tp lau si adik,asyik dok bantai ckp semai jek..nsb baik la masa saya dok kem bidor dulu mmg geng ngan bdk semai jek,tu yg saya tau gak ckit2 maknenye..
sempat gak ktorg g msuk knduri kat kg gedung siam cuti sekolah hari tu,sampai jek kat sana ujan panas la plak..ha nie mest sbb ader yg x pnah g kg tu..tu yg ujan panas hikhikhik..pas g kenduri tu terus g Pekan plak..g umah kak ngah(kakak akak ipar sy)..
last sekali 11 Jun 2011..sy g mdaftarkan diri kat IPGMKTAA..seronok sebab dapat jumpa kawan2..cume kali nie kami x sama opsyen..sy ambik opsyen lain..penat beb sebab sepanjang hari dok sane..start dr 8.00pg-5.30 ptg..hbs jek taklimat tu sy terus pecut lik kg..samp kat kg lbh kurg kul 8 lebih..penat giler..

Rabu, 1 Jun 2011

~mood:GeRaM~

gerammmmmmmm....
sejak mula pindah pahang nie sampai skrg nie saya masih terasa geram ngan pengurusan JPNP,PPD n sekolah saya..dulu sbb pertukaran mengejut..pastu sebab claim pindah tu..jap ckp dpt jap ckp x dapat..lau x dapat ckp je la x dapat..nie x..main pasing sana pasing sini jek..
skrg nie plak saya geram ngan gaji saya nie..kawan saya yang bertukar dari Selangor ke Pekan,Pahang dah setel dh gaji dia..bulan 4 hari tu dh mula dh pgerakan gaji dia..yang saya nie sampai sekarang dah masuk bln 6 msh belum setel lagi..ape cerita nie???xkan la alasan btukar negeri sbb tu lambat kot??kwn sy pun tukar antara negeri gak tapi bln 4 dh dpt dh..sy samp skrg x dpt2 lg..alasan yg dorg bagi "pegawai yg nak sain dokumen tu xder..tgh cuti tanpa gaji"..tak logik langsung kan alasan tu..ntah ape2..mcm la xder pegawai lain yg boleh tolong sain..menyusahkan org betul la..ko nak cuti,cuti je la tapi tolong la setel dulu keje tu..jgn nk nyusahkan org...ape pon tak boleh...
masalah tol la..tergendala projek saya cuti sekolah nie..hampeh......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...