elo my frenz..

Luv u

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 21 Julai 2011

~CiteR baWaNg yang lucu~


bawang merah bawang putih heheheheehe...
maka bermulalah pembelajaran hari ini iaitu projek menanam bawang...asyik belajar ngadap buku je,skali skala nk gak blaja kat luar kan..nak dipendekkan citer,saya pun mula la bersoaljawab ngan anak murid saya..
cikgu : sape pnah tanam bawang kat umah dia??
murid : saya x pernah ckgu..(bab nie hangin ckit,dh tau x pnah tu xyah la ckp,cikgu tanya sape yg pnah tanam jek..budak nie..aku cepuk kang~lam aty jek hikhikhik~)
cikgu : pasni kt akan buat pemerhatian pd bawang nie..bila kt dh tanam bawang nie,awk rasa apa akan jadi pada bawang yang awak tanam???
murid : saya tau cikgu..nanti akan tumbuh lagi bulat,bulat bulat..
cikgu : ape yg tumbuh bulat,bulat,bulat tu???
murid : bawang la cikgu...nanti bila kt dah tanam bawang nie,dia akn tumbuh lagi bawang kat ats dia..tumbuh 1 bawang pastu 1 bawang lagi kat ats sebab tu bulat,bulat,bulat...
(adoyaiiii...anak murid aku nie mmg la...ader plak cmtu..)
cikgu : ok,xpe..kt tengok nant ape akn jadi pd pokok bawang kt..jgn lupa lukiskan perubahan pokok bawang dlm buku scrap ok...
murid : baik cikgu...

ermmm...begitulah kisah bawang semasa saya nk wat projek sains tanam bawang td..mcm2 imaginasi dorang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

korang memang rajin menaip..terbaeekk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...