elo my frenz..

Luv u

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 18 Jun 2009

bela toyol......!!!!!!!???????

satu pagi yang tenang dan damai..aku nak ngaja haiwan peliharaan kat bebudak aku..aku pun menerangkan la ape dia haiwan peliharaan tu...

cikgu : haiwan peliharaan ialah haiwan yang kita bela. contohnya kucing, ayam.

pastu murid aku pun sambung ar ape haiwan yang dorang tau mcm lembu,kambing,anjing,ikan..
tetiba ada sorang budak memecah keheningan pagi yang aman damai tu dengan menjawab..

murid : bela toyol cikgu....

aku rasa nak tergelak jek dengar ckp bdk 2. aku pun ckp ar toyol tu bukan haiwan tapi hantu. pastu budak aku cakap.

murid : dalam tv tu dia cakap dia ada bela toyol cikgu kat rumah dia. toyol tu bukan haiwan yang dibela ke cikgu?

tergelak aku dengar penerangan budak tu. mungkin perkataan 'bela' tu membuatkan dia kompius kot.....ha tu lah, betapa besarnya pengaruh tv pada budak2 skrg.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

korang memang rajin menaip..terbaeekk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...